בס''ד | יום שבת | 04/05/2024 | כ״ו בניסן ה׳תשפ״ד‎
מבזקים
דף הבית » חדשות » חינוך » האם שר החינוך יסגור את "הסמינר הספרדי"? • פרסום ראשון

האם שר החינוך יסגור את "הסמינר הספרדי"? • פרסום ראשון

מוביל המאבק באפליה במודיעין עילית, יוני מזרחי, דורש משר החינוך, גדעון סער, לסגור את הסמינר הספרדי היחיד בעיר • לטענתו הסמינר פועל ללא רישיון ומנציח את האפליה, ומיישם מדיניות "אפרטהייד" • כל הפרטים

בעוד מנהלי הסמינרים מהלכים טרוטי עיניים בניסיון למנוע את מה שנראה כפרשת עמנואל 2, מוביל המאבק באפליה בעיר, יוני מזרחי, יו"ר עמותת "חרדים" במודיעין עילית, שיגר מכתב חריף לשר החינוך, גדעון סער, הדורש ממנו לסגור את הסמינר הפועל מזה כשנתיים, סמינר המכונה "הסמינר הספרדי", אתו הקימה הנהלת סמינר "פוירשטיין" בשיתוף הרבנים.

במכתב ששיגר כותב מזרחי כי "הסמינר בעיר מבקש להכניס אליו את כל התלמידות ממוצא מזרחי המתגוררות בעיר שעברו את המכסה המקודשת של שלושים אחוז בסמינרים האשכנזים, ובכך "לפתור" את בעיית התלמידות ממוצא מזרחי".

לטענתו, הסמינר הנ"ל פועל ללא רישיון, ובידיעת המפקחת גב' רות אלמליח ומנהל אגף מוכש"ר, מר פינסקי, שלא עשו דבר בעניין.

כזכור, מבקר המדינה הזכיר בדו"ח הנ"ל גם את הסמינרים העדתיים הללו באופן שלילי. עוד מאשים מזרחי במכתבו את רבני העיר שליט"א, שדאגו – כך לטענתו – להותיר את המצב על כנו, ולא מנעו את המתחולל פנימה.

מזרחי מסיים את מכתבו וכותב כי "לאור האמור לעיל והיות שבידך הסמכות לכך, נבקשך כי תורה על סגירתו של הסמינר הנ"ל לאלתר, ובשום פנים ואופן לא תאפשר להעניק לבית הספר זה רישיון. אי הענקת רישיון למוסד לא חינוכי זה בצירוף סגירתו לאלתר ושילוב התלמידות הלומדות בו במוסדות החינוך המוכרים בעיר, תמנע את המשך מדיניות "אפרטהייד" הנהוגה במוסדות החינוך במודיעין עילית".

מלשכתו של שר החינוך גדעון סער טרם התקבלה תגובה רשמית לדברים.

האם שר החינוך גדעון סער יסעיר שוב את המערכת, ויסגור את הסמינר הספרדי? ימים יגידו.

163-1 163-2 163-3

Share and Enjoy !

0Shares
0 0 0
טרוולאור מלונות זולים

השאר תגובה

הדוא"ל שלך לא יפורסם.שדות חובה מסומנים ב *

*

טרוולאור מלונות זולים