בס''ד | יום חמישי | 18/04/2024 | י׳ בניסן ה׳תשפ״ד‎
מבזקים
דף הבית » חדשות » אקטואליה » ברכפלד סוערת: המקוה היחיד בשכונה נסגר במנעול ובריח

ברכפלד סוערת: המקוה היחיד בשכונה נסגר במנעול ובריח

מקוה נייעס: עשרות תושבים בשכונת ברכפלד הפגינו וחסמו את הכניסה לשכונה במחאה על סגירת המקוה הציבורי היחיד בשכונה • כל הפרטים על הפרשיה שמסעירה את אחוזת ברכפלד • מקווים לנס

תושבים שהגיעו בתחילת השבוע לטבול במקוה השכונתי, גילו לתדהמתם את שערי המקום נעולים על מנעול ובריח, כשעליהם מתנוסס מכתבו של הדיין הרב שמואל נדל המורה לסגור את המקווה לצמיתות. הזעם והתסכול הרב בקרב אותם תושבים גרם להם לצאת להפגנה ההמונית.

מדובר בפרשיה שראשיתה עוד בימי הקמתה של אחוזת ברכפלד, כאשר עם אכלוסה של השכונה גייסה חברת "ציפחה", הבונה את השכונה, סכום נכבד ממשרד השיכון ובנתה במרכז השכונה את המקוה הראשון.

אלא שבמהלך העבודות נעצרה הבניה מסיבות שונות, והמקוה שהיה כבר בשלבי בניה מתקדמים, נותר כאבן שאין לה הופכין.

בשלב זה נכנס לתמונה עסקן נמרץ בשם ר' נחום רוזנברג, תושב השכונה, שקיבל על עצמו את השלמת מבנה המקוה ותפעולו, בתמורה לשותפות בבעלות.

ואכן, מבנה המקוה הושלם לשמחת ליבם של תושבי השכונה שזכו למבנה טהרה מסודר.

כך החזיק ההסדר במשך 8 שנים, אולם לאחרונה נוצרו חילוקי דעות קשים בין הצדדים, כאשר כל צד טוען לשליטתו במבנה, מה שהביא את המעורבים בפרשה להתייצב לבוררות בבית הדין בבני ברק, בו נקבעה החלטה, כי העיריה תקבל לרשותה את תפעול המקוה, ואילו רוזנברג יקבל את תפעול ה"מקווה גישעפט" בו נמכרים צרכי שבת מידי ערב שבת.

אולם בפועל, מאז פסק הדין לא השתנה דבר. נציגי העיריה לא נכנסו לעובי הקורה, וכך נותר המקוה פתוח לכל דכפין, כשבעקבות כך נוצרו גירעונות כלכליים בהפעלת המקווה, מאחר וחלק מבאי המקווה העדיפו לחמוק מתשלום.

לנוכח המצב, במוצאי שבת שלח הרב נדל מכתב בהחלטת יחיד תקדימית, בו הורה כי יש לנעול לאלתר את מבנה המקוה. ואכן, ביום ראשון ננעל המקוה על מנעול ובריח למגינת לבם של התושבים, ובתגובה יצאו התושבים ביום שני לרחובות וחסמו את התנועה למשך שעה קלה במחאה על אוזלת ידם של כל הגורמים בפרשה.

מסביבתו של העסקן נחום רוזנברג נמסר: "על העיריה לקיים את פסק הבוררות ולתפעל את המקוה, קברניטי העיר מעדיפים להתעלם מטובת התושבים ומפסק בית הדין".

הבורר הדיין שמואל נדל אומר בתגובה: "הוריתי לסגור כדי לעורר את הצדדים לקיים את פסק הדין. התושבים לא שילמו כסף ולכן הוחלט לסגור את המקוה. על רבני העיר להתערב בנידון".

Share and Enjoy !

0Shares
0 0 0
טרוולאור מלונות זולים

השאר תגובה

הדוא"ל שלך לא יפורסם.שדות חובה מסומנים ב *

*

טרוולאור מלונות זולים