על ידי מנהל ראשי » יום ראשון, 18/09/2011, 17:09:17
מייל נוסף שהגיע בהמשך:
לאחר בירור, כמובן שהמכתב המקורי בידי המוסרים (היינו אי"ש קרליץ - ושייקע).
בעש"ק (כי תבוא) נתלה המכתב בבית תפילה ובנוסף הוצמד לו מכתב סיכום המצו"ב, (את המכתב של ר' ניסים לא הצלחתי עדיין להעתיק).
ממה שהתברר ובפרט בשאלה הנוקבת: כיצד יתכן מהפך כזה בדעתו של ר' ניסים שיום קודם הצדיק את תלמידו הרב וינטרויב ולמחרת כתב באופן קיצוני לצד השני ש"המקום הטוב ביותר הוא במתנ"ס" (במקום לכתוב במעודן שרק אין ברירה וכו'), מתברר, כי ביום ו' הגיע פלוני לר' ניסים לשאול אותו אם זהו נכון המכתב (השני), או שהוא מזוייף? ר' ניסים אמר שאינו מזוייף, ואז אמר ר' ניסים "הרי היה אצלי פלוני ואמר לי שהמקום הוא הכי טוב וכו', וכאן פלט ר' ניסים את שמו של מי שהיה אצלו, ואז נודע כל השתלשלות העניינים.
ביום ה', הגיע לבית הגרנ"ק אותו פלוני שהוא אחד ממתנגדיו הגדולים של הרב וינטרוב, שלא היה קשור למערכה המדוברת (את שמו איני יכול לפרט כרגע), הוא נשלח להרעיל את ר' ניסים נגד הרב וינטרויב וכדי להכשיר את הקרקע למכתב נוסף ומתוקן כביכול.
ר' ניסים שמע מאותו האיש, כמה שוינטרויב קיצוני בדעותיו, והמקום הכי ראוי ומתאים וכו'.
[אחד ממניעיו של אותו האיש, כך אומרים עסקנים, שלא יתכן שהר' וינטרויב יהא "בר דעה" ביחס לרב השכונה הרב קנר וגם לא ביחס לרב קסלר (אני לא מבין כ"כ מה הקשר, אבל כך שמעתי).]
כמובן שכל זה היה בשליחות גוטרמן את שייקע, שמצאו שונא של הר' וינטרוב לשרת את האינטרסים שלהם וגם הוא שמח על המציאה, וכמובן שכל זה תחת שוחד שקיבל שייקע מגוטרמן כידוע.
תשאלו את טוביה פריינד (שמוכר את האידישקייט שלו תמורת... מי עוד לא יודע..., לא מעניין אותו שתחת ביתו יעברו פרוצות אלו..., העיקר הכסף והכבוד הבניינים בלי סוף וכו'), כשהוא שמע מעסקני השכונה על המכתב הראשון של ר' ניסים בעד הר' וינטוריב, הוא הרגיש מובס איכשהו, ואז אמר להם במפורש (הוא לא יכחיש) בזה הלשון: "לנו יש יותר כסף מוינטרויב"...
נו, אז אם ככה דברים מתנהלים (כמו תמיד, לא חדש) אז כמה ערך יש למכתב השני של ר' ניסים?!
בקיצור, אחרי שאותו האיש ביצע את שליחותו הזוממת אצל ר' ניסים והכשיר את הקרקע, אז באו שייקע ואי"ש וכתבו בפני ר' ניסים את תוכן המכתב השני, ור' ניסים חתם, ואמר לבנו שילך לבדוק את אמיתות דברי אותו האיש, ואם יתברר שאותו האיש צודק אז תמסרו המכתב לוינטרויב.
כמובן שלאי"ש קרליץ לא היתה ברירה, בתוך כל מסכת הלחצים משייקע את גוטרמן (וכפי שאמר לוינטרויב אחרי המכתב הראשון "אתה לא יודע כמה אני סובל בשביל החתימה שהוצאתי, רודפים אותי ואין לי מנוחה" (הרב וינטרויב מספר זאת, אפשר לשמוע ממנו. מתברר שבאותו יום שהוציאו המכתב הראשון, שייקע לא היה בעיר, אחרת המכתב הראשון לא היה יוצא...)
ואז בסיור עם שייקע את גוטרמן במתחם כמובן שכאשר נכנסו למתחם דרך הכביש האחורי גוטרמן הדגיש להם שזה נקרא 'כביש נאות הפסגה' וזה בכלל לא קשור לבתי כנסיות שלמעלה, ורואים זאת במכתב שכתבו בנוסח זה שהכניסה היא מנאות הפסגה..., והתעלמו מהעובדא שרק הכניסה היא מהכביש, אבל הכביש מתפצל ומגיע מתחת לכל בתי השכונה!!!
וזה כמו לכתוב שהכביש גישה הוא כביש 443....
[יש להדגיש בנוסף, שקל מאד לסנוור את עיניהם של תושבי חוץ שאינם מכירים בנבכי השכונה, ואין דומה מי שגר במקום למי שאינו תושב המקום, קל מאד להתייחס לתחתית המתנ"ס כאל חור שאינו קשור לבית מדרש שלמעלה וכו'. וכעת עולה השאלה, האם הר' וינטרויב פחות מכיר את שבילי השכונה מאנשי קרליץ? ותוסיפו לזה את המניעים שלהם..., ואפילו אם נסכים בדיעבד לנקודה זו, אבל מי ערב לאכוף כל שינוי שיעשה במשך הזמן? מחר יעשו מדרגות מכאן ויציאה משם ואכמ"ל. השיקול המרכזי בכל ההתנגדות של הר' וינטרויב הוא שעם כל הרצון הטוב לפשרות למיניהם אין מי שיאכוף אותם...]
כמובן שלאי"ש קרליץ לא היתה ברירה והוא עלה לוינטרויב (בצהרי חמישי בשעה 1:15) בדמעות שליש!!! וביקש שימחל לו, ושוב חזר על המילים שאין לו ברירה והוא סבל הרבה מאז המכתב הראשון (שנעשה ללא ידיעת שייקע) והוא אולץ לעשות מה שעשה כעת עם המכתב השני, וכך נפרד מוינטרויב והותיר אותו המום ופגוע עד עמקי נשמתו, כתלמיד ששפך לו רבו קיתון על פניו (וכמחותן של ר' ניסים - ביתו נשואה לבן הרב אוסטרן), וזו השפלה נוראה!!!
אבל הכל תחת בצע כסף, כפי שמוסרים בבית וינטרויב (וכפי דברי פריינד בעצמו בריש גלי וכנ"ל), אלא שבדור זה ששולטים הכלבים המלקקים בבתי הרבנים זה מה יש.
[ישנם עוד כמה כיווני פעולה בשכונה שא"א לפרטם, אך לעת עתה במין כניעה מסויימת נתלה המכתב השני של הגרנ"ק (במקום לנסות להכפיש בציבור את מניעי המכתב) ועימו סיכום דברים, כשבסיכום מנסים להדגיש שיעמדו בכל תוקף לאכוף את הדברים שסוכמו אודות פעילות בת נדיב, ועל כל תזוזה לא נכונה מצידם תימצא עילה לחדש את המחאות.
במקביל מדברים על עוד דרכי פעולה.]
אגב, הרב וינטרויב חזר ואמר כמה פעמים לפני בני ביתו, שלעת עתה אין לגוטרמן מחילה!!!
ובזה הוא מצטרף לעוד תושבים רבים שחושבים כך ומתקשים למחול...
מי שמתבונן בחומרת הדברים שיוצאים מפי ת"ח עצום, שעליו ועל כיוצ"ב אמרו שלחישתן לחישת נחש ועקיצן עקיצת עקרב, מבין מיד שלגוטמרן יש הרבה מה לפחד מיום הדין הקרוב...
האמת והצדק יראו אור!